Vanlige spørsmål (FAQ) – autoitaly.no

I dette avsnittet kan du se svar på vanlige spørsmål. Vi har brutt disse inn i kategorier og underkategorier. Nøyaktig informasjon på norsk vil bli funnet når du søker etter en bil.

Hvorfor søke og bestill med autoitaly.no?

Vi sammenligner priser fra ca 48 utleiefirmaer i byer, flyplasser, togstasjoner, destinasjoner i Italia. Vi leter etter leiebiler i byer som Palermo, Catania, Genova, Bari, Milano, Napoli, Venezia, Roma, Firenze, Bologna, Torino og flyplasser som Milano Malpensa lufthavn, Roma Ciampino lufthavn, Milano-Linate lufthavn, Roma Fiumicino lufthavn, Torino Caselle lufthavn, Napoli lufthavn.

Retningslinjer for betaling

Når skal jeg betale for leiebilen?

Det finnes ulike betalingalternativer, som du kan tydelig se når du bestiller.

Forhåndsbetalt depositum – Betal et beløp for å holde av bilen og betal resten av pengene innen 7 dager etter du har hentet bilen.

Betaling – Betal et lite innskudd når du bestiller, og deretter betal hele beløpet når du henter bilen.

Forhåndsbetaling – Betal hele beløpet på bilen ved bestillingen.

Etterskuddsbetaling – Bestill bilen uten betaling. Betal deretter hele beløpet når du ankommer kontoret for å hente bilen.

Kan jeg bestille uten kredittkort?

Ja, det er ikke noe problem å bestille uten kredittkort. Bare vær oppmerksom på at selv om du betaler med et debetkort, må du oppgi et gyldig kredittkort med førerens navn når du henter bilen, Utleie firmaet krever et kredittkort for innskuddet. Kredittkort som er godkjent er MasterCard, Visa og i noen tilfeller American Express.

Jeg har ikke mottat den endelige leiefakturaen fra selskapet

Du bør motta den endelige fakturaen når du leverer bilen. Om du ikke får den når du leverer bilen må du kontakte firmaet med engang.

Jeg mottok en e-post fra svindelsavdelingen din – hva skal jeg gjøre?

Svindelskontoret vårt beskytter din personlig informasjon. Vi samarbeider tett med bestillingsstyrker for å forhindre kriminell aktivitet på nettet og sikre at bestillings metodene våre er helt sikre. I noen tillfeller kan du bli kontaktet av vår svindelsavdeling for en sikkerhetskontroll, om det er noen problemer med din bestillingsinformasjon/historie. Om dette skjer, kan du ta kontakt med oss med en gang for å bekrefte dine opplysninger.

Leieforsikring

Hvilke kostnader er inkludert i leien?

Normalt er dette inkludert i leien: fradragsberettiget, forsikring mot ansvar, skatt, flyplassavgift, ubegrenset kjørelengde og assistanse om du skulle få noen problemer. Vær oppmerksom på at gebyrer inkludert kan variere. Leiebil selskapet kan også be om depositum eller fradragsberettiget når du kommer for å hente bilen. Husk å sjekke leieforholdene når du bestiller.

Hvor kan jeg bestille forsikring?

Vi anbefaler at du trekker fradrag ved bestilling. De forsikringsselskapene som vi samarbeider med tilbyr fullstendig fradragsberettiget pakke som er opptil hele 50% billigere enn om du kjøper fra utleieselskapets kasse. Kostnader og vilkår for forsikringen vil bli oppgitt ved bestillingen.

Hva dekker forsikringen?

Vanligvis inkluderer fradragsberettiget pakke dette:
Fradragsberettiget for leiebilen
Skader på vinduer, hjul, chassis og taket
Om du mister bilnøkkelen
Om du mister personlige eiendeler

Du kan finne mer informasjon og eksakte beløp som er dekket under fradragsberettigede villkårene når du bestiller. Bare vær oppmerksom på at utleieselskapet reserverer fradragsberettiget på kredittkortet som depositum. Om bilen bli levert helt uskadet vil du få tilbake pengene dine med engang. Om bilen har blitt skadet mens du hadde den vil selskapet beholde pengene for å dekke kostnadene. Om du kjøpte forsikring, vil du få tilbake pengene dine fra forsikringen. Vær sikker på at du har nok penger på kredittkortet ditt ved bestilling for å dekke dette gebyret. Dette innskuddet, eller egenandel, kan varierer avhengig av leiebetingelsene, men dette vil vises tydelig når du bestiller.

Hvordan fyller jeg ut en skaderapport?

Alle meldinger skal sendes direkte til forsikringsselskapet. Kontaktinformasjon og annen informasjon om hvordan du fyller ut en slik rapport vil du finne i forsikringsdokumentene.

Pris og tilleggskostnader

Hvilke kostader er inkludert i leieprisen?

I de fleste tilfeller inkluderer leieprisen kollisjonskader, ansvarsbeskyttelse, skatt, flyplassavgift, ubegrenset kjørelengde og nedbruddshjelp. Vær oppmerksom på at kostnadene som følger med, kan variere avhengig av bilutleie og destinasjonsland. Leieforhadleren som kan også velge å spørre deg om et depositum eller et overskudd på leiebordet. Sørg for å sjekke leieforholdene ved bestilling.

Hvilke tilleggsavgifter kan oppstå?

Vær oppmerksom på at en hver bilutleier kan ha sin egen politikk for tilleggsavgiter som tydeligfremgår av leieforholdene ved bestilling. Vanligvis kan tilleggsavgifter bli søkt på:

Uten for arbeidstid henting/levereing
krysse grenser
enveisleie
unge kjørere eller eldre kjørere
vinterdekk
eventuelle ekstra gebyrer må betales direkte på deres kontor i lokal valuta.

Hvor mye ekstra må du betale?

Beløpet avhenger helt fra bilutleiefirmaet og den typen bil du velger, det vil bli refundert innen 10-28 dager etter utleie om det ikke har vært noen skader. Vi tilbyr skadeforsikring i samarbeid med våre forsikringspartnere, som gjlr at du kan kreve refusjon i tilfelle du har blitt belastet for kollisjonskader eller tyveri. Denne skaden tilbakebetalings forsikring kan kjøpes når du bestiller.

Er det ekstra kostnader om du ønsker et annet leverings sted?

Ja I de aller fleste tilfellene vil det koste litt ekstra om du ønsker å levere kjøretøyet på et annet sted enn hva du hentet det på. Vi vil tydlig si om enveis avgiften er inkludert i leieprisen eller hva ekstra kostnadene vil være.

Koster det ekstra for sen ankomst eller avlevering?

Om du ønsker å hente eller returnere bilen utenfor normale arbeidstidene, kan det hende utleieselskapet velger å ta en ekstra kostnad for dette. Det vil tydlig bli oppgitt når du bestiller.

Kan jeg få rabbatt om jeg leverer bilen tidligere?

Nei, I henhold til våre vilkår og betingelser kan vi ikke gi tilbake penger for ubrukte dager, i det tilfelle du leverer bilen tidligere enn hva som var planlagt.

Koster det ekstra om du kjører over lande grenser?

Bilutleieren kan ta ekstra betalt om du ønsker å reise over lande grenser. Eventuelle gebyrer må betales på kontoret i lokal valuta. Vi vil tydlig oppgi om du kan kjøre over lande grenser eller ikke når du bestiller.

Er det ekstra kostnader for ekstra kjørelengde?

Dette kommer helt ann på bilutleieren. Vi gir beskjed om det er ubegrenset kjørelengde inkludert i prisen eller ikke når du bestiler. Om det er en begrenset kjørelengde vil vi oppgi kostnadene ved bestilling.

Drivstoff politikk

Hvor mye må jeg betale for drivstoff?

Drivstoff politikken er fastsatt av bilutleiefirmaet. I de fleste tilfeller avhenger det også av leieperiodens varighet. Det finnes ulike typer drivstoffpolicyer, og det vil fremkomme tydelig under bestillingsprosessen hvilken policy som er gjeldende. De mest vanlige drivstoffpolicyer er:

Hent full, returner tom – Leiebilen leveres med full tank, og kan returneres med tom tank. Utleiebyrået vil belaste deg for en full drivstofftank når du henter bilen. Literprisen du betaler hos leiebyrået kan være høyere enn prisen på den lokale bensinstasjonen. Drivstoffkostnader skal betales ved utleieskranken. Ubrukt drivstoff blir ikke refundert.

Hent full, returner full – Leiebilen leveres med full drivstofftank. For å unngå drivstoffkostnader, må du levere bilen med full tank. Du kan bli bedt om å sette av et sikkerhetsdepositum på kredittkortet ditt. Denne summen blir frigitt når du leverer bilen tilbake med full tank. Du blir belastet for manglende drivstoff ved levering. Merk at literprisen du betaler hos leiebyrået kan være betydelig høyere enn prisen på den lokale bensinstasjonen. Drivstoffkostnader skal betales ved utleiedisken, med mindre annet er angitt. Denne drivstoffpolicyen kan også henvises til som kvart tank ved henting, kvart tank ved levering eller halv tank ved henting, halv tank ved levering.

Forhåndskjøp drivstoff med delvis refusjon – Bilen leveres til deg med full tank, og du betaler et depositum ved utleiedisken. Ved levering av bilen får du refundert det ubrukte drivstoffet, og du betaler et administrasjonsgebyr. Du finner administrasjonsgebyret for drivstoff i avsnittet over. Administrasjonsgebyret kan ikke refunderes, uavhengig av drivstoffmengden på tanken ved levering. Administrasjonsgebyret kan variere avhengig av bilutleiefirmaet.

Vi anbefaler at du kontrollerer policydetaljene under leiebetingelsene ved bestilling for å unngå uventede utgifter.

Kan jeg endre drivstoff politikken?

Det er dessverre ikke mulig fordi de ulike bilutleiefirmaene fastsetter sine drivstoffpolicyer individuelt.

Jeg tror jeg har blitt belastet med et for høyt beløp for drivstoff av bilutleiefirmaet

Hvis du mener at bilutleiefirmaet har belastet deg med et for høyt beløp ved utleiedisken eller etter levering, kontakter du oss slik at vi kan undersøke saken.

Informasjon om leiebil

Vil jeg få akkurat den bilen som vises under bestillingen?

Under bestillingsprosessen viser vi bilder av lignende biler i samme kategori. Vi kan dessverre ikke garantere at dette er den bilen du vil få. Du har imidlertid rett til et kjøretøy I den samme kategorien, med samme antall passasjerer og med samme bagasjekapasitet. Om bilutleieren ikke gir deg en bil under samme kategori kan du kreve pengene dine tilbake. For mer informasjon, vennligst kontakt oss. Under omstendigheter kan billeverandøren gi oss et spesialtilbud som garanterer merke og modell som vises i søkeresultatene. Om dette er tilfelle vil dette bli merket ved siden av prisen på den bilen. Fleet liste i Italia: Økonomi (Economy), Mini (Mini), Premium (Premium), Middels (Fullsize), Kompakt (Compact), Kabriolet / Sportsbiler (Convertible), Full størrelse (Estate), Elbiler (Electric cars), Lastevogn / Lastebiler / Varebiler (Cargo van), Stasjonsvogn / Kombibiler / Familiebiler (Intermediate), 9-seters minibuss (9 seat minivan), Hybridbiler (Hybrid cars), Minibusser (Minivan), 5-seters minibuss (5 seat minivan), SUV / Jeep / 4×4 (SUV), Moped (Moped), Luksus / Luksusbiler (Luxury), Standard (Standard), 7-seters minibuss (7 seat minivan).

Hvordan finner je gut om bagasjerommet til et kjøretøy?

Bagasjekapasiteten vil bli vist ved bestilling.

Kan jeg be om en automatisk bil?

Ja, når du søker etter en bil kan du bruke våre søkefiltre på venstre side og velge å vise biler med «automatisk girkasse» bare. Den spesifikke girkasse typen vil bli vist. Vær oppmerksom på at utenom USA og Kanada har mange bilutlevere begrenset tilgjengelighet for automatiske biler.

Leiebilen min ble skadet ved henting – hva skal jeg gjøre?

Vi anbefaler på det sterkeste at du sjekker bilen grunding for eventuelle skader når du henter den og informerer bilutleieren om eventuelle skader med en gang. Om du oppdager at det reserverte kjøretøyet er skadet ved henting, informer bilutleieren med en gang og be om en annen bil. Om saken ikke blir løst, kan du kontakte oss så skal vi prøve å hjelpe deg med ny leiebil. Eventuelle skader på bilen kan påvirke forsikringen din om du ikke rapporterer det.

Leiebilen min var i dårlig stand når jeg hentet den – hva skal jeg gjøre?

Om det reserverte kjøretøyet er i dårlig stand når du henter den, ta det opp med kontoret med en gang og be om et alternativ. Om saken ikke blir løst ta kontakt med oss, så kan vi prøve å ordne en egnet erstatning med bilutleieren.

Biltyper og modeller i Italia

Eksempler på biler du kan leie i Italia er Mini: e.g. Volkswagen Up, Smart Fortwo, Fiat 500, Citroen C1 Airscape, osv. Økonomi: e.g. Citroen DS3, Smart Forfour, Toyota Yaris, Opel Corsa, osv. Kompakt: e.g. Citroen C4 Cactus, Toyota Auris Hybrid, Volkswagen Golf, Nissan Leaf Electric, osv. Stasjonsvogn / Kombibiler / Familiebiler: e.g. Audi A3, Ford Mondeo, Mercedes A Class, Toyota Avensis, osv. Standard: e.g. Opel Insignia, Volkswagen Passat, Audi A4, osv. Middels: e.g. BMW 3 Series, Mercedes E Class, Mercedes C Class, osv. Luksus / Luksusbiler: e.g. Audi R8, Porsche Panamera 4S, Mercedes S Class, Ferrari 458 Italia, osv. Premium: e.g. Mercedes E Class, Mercedes C220 CDI, Mercedes CLA, Fiat 500 Abarth, osv. Minibusser: e.g. Mercedes Vito, Volkswagen Sharan, Mercedes Viano, osv. Lastevogn / Lastebiler / Varebiler: e.g. Peugeot Bipper, Renault Master Cargo Van (10m3), Iveco Daily Cargo Tail Lift (20m3), Volkswagen Caddy Combo Van, osv. Moped: e.g. Scooter 110cc, Scooter 125cc Electric, Scooter 125cc, Scooter 50cc, osv. Kabriolet / Sportsbiler: e.g. Mercedes CLK Convertible, Mercedes SL, Ferrari California, Bentley Continental GT Convertible, osv. Full størrelse: e.g. Skoda Octavia Estate, Ford Focus Estate, Skoda Fabia Estate, Renault Clio Estate, osv. 5-seters minibuss: e.g. Renault Scenic, Citroen Berlingo, Citroen C3 Picasso, Citroen C4 Picasso, osv. 7-seters minibuss: e.g. Renault Espace, Volkswagen Touran, Citroen C4 Grand Picasso, Ford Galaxy, osv. 9-seters minibuss: e.g. Mercedes Vito, Fiat Scudo, Mercedes Vito Traveliner, osv. SUV / Jeep / 4×4: e.g. Range Rover Evoque, Ford Explorer, Daihatsu Terios, Range Rover Vogue, osv. Elbiler: e.g. osv. Hybridbiler: e.g. osv. I mindre byer og øyer vil utvalget være mindre.

Ekstrautstyr

Hva slags ekstrautstyr er tilgjengelig?

Tilgjengeligheten på ekstrautstyr avhenger av bilutleiefirmaet. Selv om du bestiller ekstrautstyr over Internett, kan ikke tilgjengeligheten garanteres. Følgende ekstrautstyr kan bestilles over Internett:

• Ekstra sjåfør
• Sittepute til barn
• Barnesete, småbarn
• Barnesete, baby
• GPS – Satellittnavigasjonssystem
• Skistativ
• Snøkjettingsett
• Vinterdekk
• Wi-Fi-tilgang
• Bagasje-/takstativ.

Merk at de fleste typer ekstrautstyr ikke er inkludert i prisen, og de kan kjøpes ved bestillingstidspunktet eller ved utleiedisken. Kostnaden for ekstrautstyr vises i leiebetingelsene ved bestillingstidspunktet.

Når blir jeg belastet for ekstrautstyr?

Hvis du velger ekstrautstyr når du foretar bestillingen, vil det bli lagt til den totale prisen. Hvis du velger å kjøpe ekstrautstyr ved utleiedisken, vil du bli belastet for kjøpet i lokal valuta på stedet.

Jeg bestilte ekstrautstyr, men det var ikke tilgjengelig ved henting. Hva skal jeg gjøre?

Hvis det skulle forekomme at forhåndsbestilt ekstrautstyr ikke er tilgjengelig ved henting av leiebilen, kontakter du oss slik at vi kan undersøke forespørselen hos bilutleiefirmaet på dine vegne.

Hvor kan jeg bestille ekstrautstyr?

Noe ekstrautstyr kan kjøpes på Internett når bestillingen gjøres, og noe kan kun kjøpes ved utleiedisken. Kjøp alltid ønsket ekstrautstyr på Internett når mulig for å garantere tilgjengelighet.

Viktige dokumenter

Hvilke dokumenter må jeg ta med til utleiedisken?

Leiedokumentet vi sender deg som en del av bestillingsbekreftelsen inneholder alle dokumenter som kreves ved henting. For å få utlevert den bestilte leiebilen, må du i de fleste tilfeller ha med:

• Kredittkort i førerens navn. Godkjente kredittkort for henting er MasterCard, Visa og i enkelte tilfeller American Express. Se bestillingsbekreftelsen for en liste over godkjente kredittkort.
• Førerkort. Merk at kun et komplett førerkort som har vært innehatt i minst 1 år uten alvorlige anmerkninger blir godkjent. Les mer om krav til førerkort
• Bestillingsdokument. Dette dokumentet blir sendt deg innen 48 timer etter bestilling, og du må skrive ut dokumentet.
• Andre identifikasjonstyper kan være påkrevet av bilutleiefirmaet i deres vilkår og betingelser. Informasjon finnes i leiedokumentet.

Trenger jeg et internasjonalt førerkort?

Hvis førerkortet ikke er i det latinske alfabetet (dvs. arabisk, gresk, russisk eller kinesisk), må du ta med et internasjonalt førerkort samt ditt nasjonale førerkort. Hvis du leier utenlands (utenfor EU), er et internasjonalt førerkort stort sett påkrevd uavhengig av alfabetet. Internasjonale førerkort må fremlegges sammen med sjåførens opprinnelige nasjonale førerkort. Innehavere av førerkort i Storbritannia må fremlegge fotokortet og dets gjenpart på papir.

Er det tilstrekkelig å fremlegge en kopi av førerkortet mitt?

Nei. En kopi av førerkortet blir ikke godkjent av bilutleiefirmaet. Originaldokumentet må fremlegges ved henting.

Retningslinjer for avbestilling og refusjon

Hva er din avbestilling og ikke møte opp politikken?

Hva er avbestillingsreglene for fullt forhåndsbetalt eller del betalte bestillinger?

1. Hvis du avbestiller opptil 24 timer før du plukker opp, vil du bli refundert i sin helhet. Hvis du avbestiller mindre enn 24 timer i forveien, vil du motta en refusjon minus € 50 for fullt forhåndsbetalte bestillinger.
2. Hvis din nett betaling er mindre enn € 50, vil ingen refusjon bli gjort for din leiebil bestilling.
3. Hvis bestillingen din blir gjort mindre enn 24 timer før du plukker opp, vil avbestillingsreglene automatisk gjelde for din bestilling.
4. Alle avbestillinger skal gjøres på vår online portal og ikke med bilutleier. Skulle du godta å avbryte direkte med bilutleien ved ankomst, må du også informere oss om denne endringen i bestillingen.
5. Endring av bestillingen eller avbestilling av tilleggsutstyr kan ikke være mulig mindre enn 24 timer før du plukker opp.

Hva betyr at du ikke dukker opp?

Det som er under ikke dukke opp oppstår av følgende grunner:

1. Du informerte oss ikke om kanselleringen før opptaksdato.
2. Du klarte ikke å hente bilen på ordnet tid og dato.
3. Du klarte ikke å gi dokumentasjonen som kreves for å hente bilen.
4. Du klarte ikke å gi et kredittkort i hoveddriverens navn med nok tilgjengelige midler på den.

In the event of any of the above, no refunds will be made to you.

I det tilfelle av de overnnevnte, vil du ikke få pengene tilbake.

Leiefirmaet forbeholder seg retten til å nekte en bil til enhver kunde som ikke kommer fram til tiden med all nødvendig dokumentasjon og et kredittkort med nok tilgjengelige midler til bilens depositum. I slike tilfeller har kunden ikke rett til refusjon, med mindre leieprisen er kansellert minst 24 timer i forveien.

Merk at følgende avbestillingsregler gjelder for noen bestillinger hos Hertz/Thrifty/Firefly: Gratis kansellering i opptil 48 timer før henting. Deretter er et avbestillingsgebyr på €55 gjeldende. Avbestillinger tillates ikke etter datoen og tidspunktet for henting.​

Bestillingsprosess

Kan jeg velge en bestemt bilutleier?

I de fleste tilfeller vises navnet på bilutleien i søkeresultatene. I noen tilfeller vises ikke bilutleien i søkeresultatene, og kan kun bekreftes etter bestillingen.

Kan jeg legge inn mer enn én bestilling av gangen?

Det er dessverre ikke mulig å bestille to biler i samme bestillingsprosess fordi hver bil som bestilles har et eget referansenummer og leieavtale. Merk at hvis du bestiller flere leiebiler den samme datoen hos det samme bilutleiefirmaet, må bestillingene gjøres under forskjellige sjåførnavn. Hvis du bestiller hver leiebil separat, kan du bestille så mange leiebiler samtidig som du ønsker. Kontakt oss med din spesifikke forespørsel for mer informasjon.

Kan jeg leie bil hvis jeg er under 25 år eller over 75 år?

Ja, de fleste bilutleiefirmaer har en minimumsalder på 21 år for leiebiler. Kravene kan imidlertid variere avhengig av bilutleiefirmaet og destinasjonslandet. Merk at det kan påløpe tilleggskostnader hvis hovedsjåføren er under 25 år eller over 75 år for å dekke den ekstra forsikringskostnaden. Eventuelle tilleggskostnader vil være oppgitt i kostnadsoversikten før du bekrefter bestillingen.

Kan jeg leie bil med et midlertidig førerkort?

Nei, bilutleiefirmaene vi samarbeider med godtar ikke midlertidige førerkort. Du må ha et komplett førerkort for å kunne leie bil.

Hvorfor må jeg oppgi informasjon om flyvningen?

Ved å oppgi flightnummeret vil bilutleiefirmaet på hentestedet være informert om ankomsttiden, og også eventuelle forsinkelser. Dette bidrar til å sikre den reserverte leiebilen ved en eventuell forsinkelse. Enkelte firmaer bekrefter bestillinger kun dersom et flightnummer er oppgitt. Hvis dette er gjeldende for din leiebil, vil vi ta kontakt med deg.

Jeg har ikke mottatt bestillingsbekreftelsen, hva skal jeg gjøre?

Når du har fullført bestillingen, sender vi deg en bekreftelse på e-post innen 48 timer. Sjekk om e-posten ved en feil har kommet i søppelpostmappen. Ta kontakt med oss hvis du ikke har mottatt e-postbekreftelsen.

Bestillingsstatusen min er «etter anmodning». Hva betyr det?

Det betyr at vi fremdeles må bekrefte leiebilens tilgjengelighet hos bilutleiefirmaet. Når bekreftet, vil vi sende en bestillingsbekreftelse. I tilfeller hvor den forespurte leiebilen ikke er tilgjengelig, vil vi kontakte deg med andre alternativer. 99 % av alle bestillingene blir bekreftet, men du kan fremdeles kansellere bestillingen kostnadsfritt i denne fasen via vår Internett-portal.

Bestillingsstatusen min er «avvist». Hva betyr det?

Det betyr dessverre at bilutleiefirmaet ikke kan bekrefte at den forespurte leiebilen er tilgjengelig. Hvis bestillingen din er avvist av utleieren, vil vi kontakte deg med andre alternativer. Hvis vi ikke kan kontakte deg, blir statusen for bestillingen din satt til «avvist». Kontakt oss for å bestille en annen leiebil. Hvis du har betalt et depositum under bestillingen, og vi ikke lykkes i å sikre den forespurte leiebilen, vil vi umiddelbart tilbakeføre summen til kredittkortet ditt.

Kan jeg endre bestillingen min?

Ja, du kan enkelt endre bestillingsdetaljene. Du trenger bare å fylle ut en endringsforespørsel på vår Internett-portal. Merk at det kan ta opptil 48 timer å behandle endringer, avhengig av type endring. I enkelte tilfeller kan det være nødvendig å kontakte deg angående forespørselen. Oppgi derfor en gyldig e-postadresse eller et telefonnummer i skjemaet. Avhengig av type endringer du ønsker å gjøre, kan det påløpe kostnader. Dette gjelder for eksempel i tilfeller hvor datoer må endres og vi ikke kan tilby samme pris som opprinnelig ble tilbudt. Du kan også kontakte oss per telefon for mer informasjon.

Merk at følgende avbestillingsregler gjelder for noen bestillinger hos Hertz/Thrifty/Firefly: Gratis kansellering i opptil 48 timer før henting. Deretter er et avbestillingsgebyr på €55 gjeldende. Avbestillinger tillates ikke etter datoen og tidspunktet for henting.​